اکران آنلاین مجدد فیلم «شین» به تهیه کنندگی شهاب حسینی حراج نقاشی‌هایی که ملکه ویکتوریا کشید + عکس آخرین اخبار از «پایتخت۷» | بهرام افشاری برگشت؟ + عکس کدام بازیگر نقش عبیدالله بن‌زیاد را بهتر بازی کرده؟| از فرهاد اصلانی تا بابک حمیدیان تعطیلی شش‌روزه تئاتر به‌مناسبت ماه محرم از شنبه (۲۳ تیر ۱۴۰۳) ماجرای خواننده پاپی که با کمک مادرش به مداحی نیز رو آورد | آلبوم عاشورایی که مردم از آن استقبال کردند آخرین وضعیت سلامتی رضا ایرانمنش، بازیگر تلویزیون (۱۹ تیر ۱۴۰۳) اعجاز ایجاز (بخش دوم) «ما بودیم که تو را فراخواندیم» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ کتاب‌های صوتی «پس از بیست سال» را بشنوید مدیر انجمن سینمای جوانان مشهد: حضور چهره شاخصی از مشهد را در هیئت داوران جشنواره منطقه‌ای، انتظار داریم «این شرح بی‌‌نهایت» راوی آیین‌ها و نشانه‌های عاشورایی درباره «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است»، شعر ماندگار شاعر خراسانی عهد ناصری رویداد صدرخوانی در شهر کتاب مشهد + زمان برگزاری سریال‌های «مرضیه» و «عشق کوفی» در شبکه جهانی جام‌جم + زمان پخش «همه بچه‌های خوب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برد پیت با «اف یک» در راه سینما
سرخط خبرها

آخرین اخبار از «پایتخت۷» | بهرام افشاری برگشت؟ + عکس

  • کد خبر: ۲۳۸۲۷۲
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
آخرین اخبار از «پایتخت۷» | بهرام افشاری برگشت؟ + عکس
اطلاع‌رسانی درباره فصل هفتم «پایتخت» به جای اعلام رسمی از سوی تهیه‌کننده، کارگردان و یا مدیران در تلویزیون به سمت فضای‌مجازی رفته و این بار یک عکس توجه بسیاری را به خودش جلب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همواره با آمدن نام سریال «پایتخت» این نکته مطرح می‌شد که آیا این سریال فصل هفتمی خواهد داشت؟ از سال گذشته با اعلام رئیس صداوسیما و رئیس سیمافیلم این پیگیری‌ها در دستور کار قرار گرفت تا این سریال و نهضت ساخت ادامه مجموعه‌های دنباله‌دار دنبال شود که یکی از آنها «پایتخت» بود.

درباره ساخته شدن و چگونگی این سریال بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیاری شد. بار‌ها مسئولان سیمافیلم به مذاکره و پیگیری ساخت این سریال اشاره کردند تا چندی پیش که مسعود کریمی مدیر گروه طنز سیمافیلم در گفت‌وگویی به پیش‌تولید رسمی این سریال اشاره کرد.

او گفت: نگارش و پیش‌تولید سریال «پایتخت» آغاز شده است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید امسال به تولید خواهد رسید، اما بقیه مراحل، چه انتخاب بازیگر و پخش و بقیه جزئیات متعاقباً از خود سیمافیلم اعلام خواهد شد، اما این نوید را برای مخاطبان داریم که اتفاقات خوبی در راه است.

چندی پیش هومن حاجی‌عبداللهی در روز‌های داغ انتخاباتی، با انتشار تصویری به شروع تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» اشاره کرد. او با انتشار تصویری از رنگینک به شکل کلمه «پایتخت ۷» نوشت: «شروع پایتخت ۷ به شیرینی رنگینکیه که بچه‌های پشت صحنه درست کردن.»

در روز‌هایی که رسانه ملی تمام تمرکز خود را بر موضوع انتخابات گذاشته و فعالیت‌های تبلیغی نامزد‌ها روی آنتن می‌رفت، خبر ساخت پایتخت ۷ از طریق یک پست در فضای مجازی منتشر شد؛ این بار انتشار یک عکس در صفحه رسمی «پایتخت» توجه بسیاری را به خودش جلب کرد. محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، هومن حاجی‌عبداللهی و بهرام افشاری در این عکس دیده می‌شوند. 

آخرین اخبار از «پایتخت۷» | بهرام افشاری برگشت؟ + عکس

در توضیحات این عکس فقط این عبارت آمده «بدون شرح!» - واکنشی از سوی هومن حاجی‌عبداللهی در فضای‌مجازی دست به دست شد که در صفحه توئیتر خود این بازیگر دیده نمی‌شود؛ چرا که به نقل از او اعلام شده بهرام افشاری شکر خدا هماهنگ شده و به پروژه اضافه می‌شود.

چرا که در هیاهوی خبرسازی‌ها درباره سریال «پایتخت» فارغ از شروع تولید و زمان‌بندی برای پخش که عده‌ای پاییز و تابستان را در فضای رسانه مطرح کردند و عده‌ای دیگر نوروز و رمضان را زمان پخش این سریال عنوان کردند که البته باید در این ارتباط منتظر تصمیم تلویزیون برای کنداکتور این سریال ماند. اما در این میان از غایب‌های این فصل نام برده شد که یکی بهرام افشاری بود که علت آن حضور در پروژه‌های دیگر و فشردگی برنامه‌های کاری‌اش اعلام شد.

باید دید این عکس صرفاً برای صحبت دوباره و هماهنگی حضور بهرام افشاری در نقش بهتاش و بازگشتِ‌او به سریال «پایتخت ۷» گرفته شده و یا یک دورهمی بیش نبوده است. مدیران تلویزیون که در چند وقت اخیر، واکنش جدیدی نسبت به شروع تولید «پایتخت» نداشته‌اند و بیشتر خبر‌ها را اهالی رسانه از صفحات مجازی به دست می‌آورند. 

براساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که نخستین بار به عنوان محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما، در آخرین روز‌های زمستان ۸۹ روی آنتن این شبکه رفت و بعد‌ها در سیمافیلم به تولید رسید، طی حدود هشت سال، با استقبال مخاطبان به یکی از موفق‌ترین محصولات کمدی سازمان صداوسیما تبدیل شد تا در نهایت با رکورد، ۶ فصل ادامه یابد.

«پایتخت» در فصول پخش‌شده، فراز و فرود نیز داشته، ولی همواره از سطح کیفی قابل قبولی نسبت به دیگر کمدی‌های تلویزیونی دهه ۹۰ برخوردار بوده؛ تا جایی که بازپخش‌های آن از شبکه‌های آی‌فیلم، تماشا و حتی یک سیما، گاه بیش از کمدی‌های جدید روی آنتن مخاطب جذب کرده است.

در این سال‌ها چند بار زمزمه‌هایی از تولید نسخه سینمایی این سریال و تمایل عوامل به ساخت آن نیز شنیده شده، اما هیچ‌گاه به سرانجام نرسید تا تولید احتمالی آن برای بعد از ساخت فصل هفتم سریال به تعویق بیفتد. «پایتخت» پس از حواشی فصل ششم که به نامه رییس وقت سازمان صداوسیما منجر شد، به نوعی به محاق رفت و تولید ادامه آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت؛ به طوری که حتی تا مدتی از شبکه‌های تلویزیون بازپخش هم نمی‌شد.

در میان غایبان این پروژه، نام مهران احمدی هم عنوان می‌شود که پیش از این یک بار دیگر رفت و برگشت به «پایتخت» را تجربه کرد یکی از بازیگران مهم این سریال است که گفته می‌شود در فصل هفتم دیده نخواهد شد. سارا و نیکا فرقانی اصل هنرپیشه‌های جوان سریال هم که از کودکی «پایتخت» را همراهی کردند، اگرچه هنرپیشه نبودند، اما از جمله پنج بازیگر سریال محسوب می‌شدند که در تمام فصول آن حضور داشتند. بنابر اعلام فراخوان اولیه که در صفحه رسمی خود پایتخت و برخی صفحات هنرمندان هم منتشر شد نشان می‌دهد گروه به دنبال جایگزین کردن دوقلو‌های دیگری به جز سارا و نیکای فرقانی‌اند. 

در این میان می‌توان بازگشت علیرضا خمسه را با نقش «بابا پنجعلی» محتمل دانست. او که در پنج سری اول شخصیتی ثابت بود و در فصل ششم به علت مرگ کاراکترش حضور نداشت، احتمال دارد در قالب یک روح به سریال بازگردد و شوخی‌های تازه‌ای را به این شکل، به «پایتخت ۷» اضافه کند.

ایده حضور علیرضا خمسه در نقش «روح باباپنجعلی»، ایده‌ای است که پیشتر از سوی محسن تنابنده طراح و سرپرست نویسندگان اثر مطرح شده بود، ولی هیچ‌گاه به اجرا نرسید. با این حال با اظهارنظر مدتی پیش علیرضا خمسه که از تماس عوامل سریال برای بازگشت او به این اثر خبر می‌داد، اجرای آن را می‌توان محتمل دانست.

همه این گمانه‌زنی‌ها و نکات وجود دارد، اما باید منتظر ماند و دید تولید فصل هفتم «پایتخت» بعد از غیبت طولانی به چه صورت پیش خواهد رفت؟

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->